Thursday, October 13, 2011

Cabaran Terahadap Wanita Islam Yang Memelihara Aurat

بسم الله الرحمن الرحيم




Di tengah-tengah ribut fesyen yang melanda alam wanita islam zaman kini,di sana masih ada wanita yang sanggup menempuh cabaran itu dan tetap berpegang teguh kepada perintah Allah kerana mereka sedar bahawa tiada siapa pun yang diberi pengecualian dari hukumNYA. Mereka sanggup memakai pakaian yang menutup semua aurat sekalipun tidak dipandang cantik dan seksi. Mereka tidak malu dicemuh dan diejek oleh masyarakat sekeliling termasuk dari kaum sejenis mereka sendiri.


Sebenarnya itulah dia wanita serikandi Islam yang berjaya menentang musuh dalam diri mereka sendiri iaitu hawa  nafsu dan juga cabaran luar iaitu cemuhan masyarakat. Mereka sesungguhnya wanita yang berjaya mempertahankan Sunnah Rasulullah s.a.w di zaman manusia sedang tenggelam dalam arus tamadun yang tersisih dari nilai-nilai Islam yang sebenarnya. Tidak syak lagi mereka mendapat pahala yang istimewa atas kejayaan mereka.

Sabda Rasulullah s.a.w :

" Barang siapa berpegang teguh kepada Sunnahku ketika umatku sedang dalam kerosakan,maka ia akan mendapat pahala seratus orang mati syahid"

Zaman yang dimaksudkan dalam hadis Rasulullah itu sudah tiba dan telah lama tiba, dan kita sendiri sedang berada di dalamnya. Oleh itu umat islam hendaklah sentiasa berwaspada dalam meneruskan hidup di zaman penuh pancaroba ini.

Kepada srikandi Islam yang cekal mengharungi gelombang zaman mestilah meneruskan perjuangan dalam mempertahankan keperibadian Islam dalam dirinya biarpun dunia mengeji,tetapi Allah dan RasulNYA memuji. Kita hendaklah bertindak sebagai ibu mithali yang sebenarnya menurut Islam yang mampu mendidik anak zaman ini ke arah jalan kebenaran yang diredhai Allah. Tegakkan kaki kita diatas landasan sunnah tanpa goyang,lantaran syurga sebenarnya di bawah tapak kaki kita.

sabda Rasulullah s.a.w 

"syurga itu berada di bawah tapak kaki ibu"

Dan kita adalah penentu kepada generasi yang akan datang. Selamat berjuang di jalan Allah.








No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen anda

Like